Ny release: Vælg hvem der skal være ansvarlig for opgaver i 30-60-90-handlingsplanen

go1.001.jpeg

Få tingene gjort ved at delegere og følge op

Vi er glade for at kunne release en længe ventet forbedring af 30-60-90-handlingsplanen, der giver virksomhedskonsulenter og deres kunder mulighed for at delegere opgaver.

Med 30-60-90-handlingsplanen på VækstHjulet Online er det nemt for dig og dit team at lave en liste over beslutninger der skal træffes, og tiltag der skal sættes i værk. Men hvem sørger for, at det bliver gjort?

Med denne release kan du:

  • delegere opgaver til teammedlemmer

  • filtrere opgaver efter hvem der har ansvaret

  • downloade en PDF-rapport

Når alle i teamet er klar over, hvem der har ansvaret for hvad, er det nemmere at koncentrere sig om at få løst sine egne opgaver.

Som virksomhedskonsulent kan du hurtigt omsætte løs snak til konkrete opgaver, der kan prioriteres og delegeres.

After jeres møde kan du downloade 30-60-90-handlingsplanen som en visuel PDF-rapport og dele den med din kunde eller kollegaer. Og før jeres næste møde kan du hurtigt finde den frem og bruge den til at følge op på, hvad I har aftalt.


go1.002.jpeg

#1 Deleger opgaver til teammedlemmer eller kollegaer

Vælg hvem der skal være ansvarlig for hver beslutning eller tiltag.

Du kan filtrere efter Fokusområde, ansvar eller prioritet.

go1.003.jpeg

#2 Få overblik over alle beslutninger og tiltag

Download en visuel PDF-rapport for at få et hurtigt overblik og alle opgaver og hvem der er ansvarlig for hvad.

Del PDF’en med din kunde efter et møde - eller som opfølgning når I mødes igen.

Ny release: Tilføj juridiske dokumenter til virksomhedsprofilen

Juridiske dokumenter.001.jpeg

En visual præsentation af virksomhedens juridiske dokumenter 

Rådgivere og deres kunder kan nu uploade virksomhedens juridiske dokumenter og anden information til Virksomhedsprofilen på VækstHjulet Online. 
 

I Virksomhedsprofilen kan du i forvejen tilføje information som fx stiftelsesdato, CVR-nummer og juridisk selskabsform. 

Men du kan også have brug for at kommunikere virksomhedens juridiske dokumentation og anden information til banken, investorer eller andre rådgivere. 

Juriske dokumenter kan være alt ligefra vedtægter og investeringsaftaler til forskellige tilladelser og certifikater. 

Denne release giver dig muligheden for at tilføje virksomhedens juridiske dokumenter og printe hele Virksomhedsprofilen som en samlet PDF-rapport. Vi er sikre på, at det vil imponere investorer og andre interessenter!

Derudover introducerer vi også en anden ny funktion, som omhandler synlighed. Denne funktion giver dig mulighed for at udvælge hvilke juridiske dokumenter, som skal indgå i den samlede Virksomhedsprofil. 

 


#1 Upload juridiske dokumenter

Du kan uploade juridiske dokumenter som fx. vedtægter, investeringsaftaler  eller tilladelser og certifikater. 

Vælg type af dokument, tilføj titel og beskrivelse og upload det. 

#2 Vælg hvilke dokumenter der skal være synlige

Du kan selv vælge hvilke dokumenter der skal med, når du printer en PDF-rapport. 

Slå synlighed til eller fra ved at klikke på ikonet. 

 

Juridisk.003.jpeg

#3 Print en visuel PDF-report

Når du har uploadet dokumenterne og valgt om de skal være synlige eller ej, kan du printe en PDF-rapport, som du kan dele med virksomhedens interessenter. 

NY FEATURE: Hold styr på mentorrelationer

Screen Shot 2018-04-30 at 11.11.07 AM.png

Hvis du arbejder med eksterne mentorer kan du nu oprette mentorprofiler, og give dem adgang til dine kunder på VækstHjulet Online

Vores nyeste opdatering gør det nemt at koordinere opgaver med dine eksterne mentorer på VækstHjulet Online. 

I den nye menu, "Mit Netværk", kan du tilføje mentorer, oprette mentor-profiler og downloade alle profilerne i PDF.

Hvis du også tilkøber en Mentorlicens (120 kr. pr. måned pr. mentor), kan dine mentorer nu få adgang til VækstHjulet Online, hvor de kan arbejde med dig og deres mentees.

Med mentoradgang til VækstHjulet Online kan man: 

  • Lave 360° Screeninger
  • Opdatere og kommentere på 30-60-90-dagesplanen
  • Monitorere og tilføje ambitioner og fremskridt
  • Se og downloade kundernes virksomhedsprofiler
  • Registrere kundeaktiviteter, så du kan se tidsintervallet for deres møder. 

5 nye funktioner der gør det let at koordinere med dine mentorer online

Release billeder.011.jpeg
 
 
Release billeder.012.jpeg
 
Release billeder.010.jpeg
 

1# Lav en liste over dine eksterne mentorer

Tilføj og inviter dine mentorer til VækstHjulet Online. Det gør det nemt at tildele en mentor til dine kunder, der nu kan se de samme oplysninger som dig og deres mentees. 

 

2# Lav en profil om hver af dine mentorer

Du kan nu gemme alle informationer om dine mentorer ét sted. Du kan bl.a. tilføje deres kompetencer og branchespecifikke ekspertise. 

 

3# Print og del dine mentorers profiler

Download eller send en e-mail med en relevant mentor-profil til dine kunder, så de får kendskab til den mentor, som de er blevet tilknyttet.

 

4# Køb en konto til din mentor (120 kr. pr. måned) 

Dine mentorer vil få adgang til de cloud-baserede værktøjer inklusiv 360° Screeningen, 30-60-90-dagesplanen, Scoreboardet og Virksomhedsprofilen. 

 

5# Indhent informationer om dine mentores kundeaktiviteter

Indhent nemt rapporter om de kundeaktiviter, som din mentorer har gemt/monitoreret?

Tilbage i Norge for 4. gang i år

Den 27.-28 oktober er vi tilbage i Norge med det fjerde kursus i år. Denne gang bliver kurset holdt i Bergen i samarbejde med Næringshagene, et offentligt erhvervsfremme system der kan sammenlignes med Væksthusene i Danmark. 

Kurset bliver holdt på dansk af David Madié. Deltagere fra Danmark er også meget velkomne til at deltage. Læs mere og tilmeld dig her

Bergen.001.jpeg

Tak for et godt kursus i Aarhus

Den 25.-26. august holdt vi certificeringskursus i Aarhus for virksomhedskonsulenter fra væksthusene, den lokale erhvervsservice og private konsulenter. Kurset var arrangeret i samarbejde med Væksthus Midtjylland. 7 virksomhedskonsulenter blev certificeret, og 10 deltog i re-certificering. 

Muligheden for at blive re-certificeret bliver mere og mere populær i Danmark. De sidste halvandet år er 62 af vores brugere blevet re-certificeret, hvilket svarer til 1 ud af 5. 

Kick-off hos Væksthus Hovedstadsregionen

Mandag den 22. august holdt David Madié kick-off for vores brugere i Væksthus Hovedstadsregionen. Her demonstrerede han de nye betafunktioner på VækstHjulet Online. For de fleste var det nyt, at man nu kan have en dialog med sine kunder online, men det blev taget godt imod, og alle konsulenterne meldte sig straks som betatestere.

Det var en fornøjelse at være på besøg, og vi håber at få mulighed for det en anden gang. 

Certificeringskurser i Aarhus og København

Vi holder normalt 4-5 Certificeringskurser i Danmark hvert år, skiftevis i vores egne lokaler i København og hos en af vores samarbejdspartnere i Jylland.

 De næste kurser vi har planlagt bliver i Aarhus, 25.-26. august og København 25.-26. oktober.

Derudover har vi også to kurser i Norge, der bliver afholdt på dansk af David Madié: Trondheim, 23.-24. august og Bergen, 27.-28. oktober

Vi ser frem til at kunne byde velkommen til nye brugere såvel som allerede certificerede virksomhedskonsulenter, der deltager i gratis re-certificering. 

Tilbage i Norge for tredje gang i år

Den 23.-24. august er vi tilbage i Norge for tredje gang i år. Denne gang bliver kurset holdt i Trondheim. Vi ser frem til at byde velkommen til virksomhedskonsulenter fra Næringshagene. Læs mere her. 

VækstHjulet Online og Vækstarkene er allerede blevet oversat til norsk, og de resterende værktøjer vil blive oversat inden længe. 

Vi har også planlagt et kursus i Norge senere på året, nemlig 27.-28. oktober i Bergen

VækstHjulet i Norge

D. 27.-28. juni havde vi vores andet kursus i Norge. Dette var vores første kursus med VækstHjulets værktøjer oversat til norsk. VækstHjulet findes nu på 8 sprog.

Vi havde deltagere, som kom hele vejen fra Oppdal og Orkanger i Sør-Trøndelag. Alle deltagere var en del af Næringshagerne, som har centre over hele landet og i store træk minder om de danske Væksthuse. Velkommen til de nye certificerede konsulenter i Norge. 

2000 konsulenter certificeret siden 2008

Kurset i København d. 21.-22. juni var en milepæl for VækstHjulet, idet konsulent nr. 2000 blev certificeret. Det første certifikat blev udstedt i 2008. 

Ved et tilfælde var konsulent nr. 2000 fra VækstHus Syddanmark, hvor den første gruppe af certificerede konsulenter kom fra tilbage i 2008. 7 år senere er Væksthus Syddanmark stadig en af vores trofaste partnere og har nu hjulpet os med at krydse denne vigtige milepæl. Tak for et godt kursus og velkommen til de nye certificerede konsulenter.

Tilbage i København for at møde velkendte og nye ansigter

Den 21. - 22. juni holder holder vi certificeringskursus i København. Det foregår i Soho på Vesterbro.

Hvert år holder vi 4-5 kurser i Danmark, og dette kursus har meget at leve op til efter et vellykket kursus i Aalborg i februar, hvor vi havde hele 50 deltagere. 
 
Vi glæder os til at byde velkommen til nye konsulenter, og som altid er det også en fornøjelse at se velkendte ansigter til re-certificering. I Danmark bruger mere end 400 virksomhedskonsulenter fra Væksthusene, kommunerne og den lokale erhvervesservice VækstHjulets værktøjer. Internationalt har vi lige rundet 1900 certificerede konsulenter. 
 
Vi glæder os til at byde følgende organisationer velkommen:

- CoLearning
- D2i - Design to Innovate
- MARCOD
- Skiveegnens erhvervs- og turistcenter
- Slagelse Erhvervscenter
- Sønderborg Vækstråd
- Vordingborg Erhverv
- Væksthus Hovedstadsregionen
- Væksthus Sjælland
- Væksthus Sjælland/Vækstfabrikkerne
- Væksthus Syddanmark

 

VækstHjulet er nu i Norge

Den 2.-3. februar havde vi vores første Certificeringskursus i Oslo for en lille skare af norske virksomhedskonsulenter.

Kurset blev afholdt i samarbejde med vores norske partner, Øystein Bredal-Thorsen fra A-Team AS. Vi har allerede nu planlagt et nyt kursus i Oslo den 27.-28. juni og er i fuld gang med at oversætte værktøjerne til norsk.